Translate

vrijdag 24 mei 2013

De sloot voor het huis en begin van een deken

Hallo allemaal,
 
Wat een leuke reacties krijg ik van jullie, fijn om te lezen.
 
Ook al lijkt het herfst en hebben we de kachel aan en zijn de winterjassen weer tevoorschijn gehaald, toch is het lente!
Onderstaande foto's maakte ik bij het slootje voor ons huis.
 

 

 
En natuurlijk plukte ik ook een bosje van dat mooie fluitenkruid voor binnen.
Alleen ruiken deze heel wat minder lekker dan de seringen.
 
 
 
Verder ben ik maar weer eens begonnen met het haken van een nieuw dekentje. Het is zo'n lekker werkje waar je niet bij na hoeft te denken. Dit soort dekentjes gaan meestal naar het buitenland.
Ik krijg nogal eens wat wol en dan moet je het doen met de kleurtjes die je krijgt. Toch altijd weer leuk om daar weer een mooie combinatie van te maken.
Het is de Saskia wol van de Wibra. Ik haak met naalden 4,5 dus dat haakt lekker weg.
Dit keer niet met een vierkantje begonnen, maar met een rechthoek. Dan krijg je gelijk de goede maat en hoef je er later niets meer aan te zetten om de goede lengte te krijgen.
 
 
 
 
 
 
Groeten van Corrie.

9 opmerkingen :

  1. Mooie kleurencombinatie voor het dekentje.
    De foto met de eend en haar kleintjes in de sloot is heel schattig.
    Nog een fijn weekend,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi dekentje!
    De foto's brengen toch even lente in huis ;-)
    Leuke blog trouwens ook! Ik kom erbij :-)
    groetjes,
    Valerie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De mooie foto's stralen nochtans de lente uit,
    maar jammer genoeg blijft het fris.
    Je oma's rechthoekje ziet er goed uit,
    haak maar lekker verder!
    Nog een fijn weekend, liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je smelt bij het zien van de familie eend daar op de sloot, toch lente dan ?
    En je dekentje wordt vast heel mooi, de kleuren vind ik heel goed bij elkaar gaan, wist niet dat Wibra zulke mooie wol had :) daar moet ik ook eens gaan kijken ;)
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Iedere dag moet ik toch weer even kijken of er nieuws is op je blog, hoor!
    Leuk hè die jonkies in het water... Toen de jongens klein waren liep ik vaak een rondje met ze en het blijft leuk naar eenden te kijken.
    Je deken-in-wording heb ik in levende lijve gezien, en die wordt mooi....!
    Gisteren heb ik ook eens met acryl gehaakt, wel de wat dunnere van Zeeman (soft) en dat ging best lekker..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige foto's. Dat fluitenkruid is zo mooi, dat hoort voor mij echt bij de lente.
    Mooi begin van de deken. Dat schiet inderdaad lekker op met naald 4.5!

    Fijn weekend en een lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Corrie,

    Oh die foto van de eendenfamilie.....smelt !! :-)
    En al je foto's tonen de lente, ik ga gewoon op yw blog komen zoeken naar het lentegevoel, want buiten vind ik het (nog) niet écht hoor....zucht!
    Leuke deken zo in een rechthoek begonnen, ben benieuwd naar meer nu.

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mooie fotoos zeg en ik zie dat jij ook lekker aan het freubelen bent ik zag dat je mij had toegevoegd bij google maar ik heb ook een blog mery,s maaksels mery-url.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi eh, de natuur...
    Het maakt me blij dat ik toevallig via dit bericht erachter kom dat je mijn knuffelactie Blog in je lijst onderaan hebt staan. Merci.
    Geniet van al het moois om je heen ;)

    Hobby Groet,
    Maaike
    knuffelactie.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen