Translate

donderdag 12 december 2013

Winters tafereeltje in een bal

Hallo bloglezers,
 
Laatst kwam mijn man thuis met een plastic bal met daarin kunstsneeuw en lichtjes en een rood lint eraan met reclame erop.
"Wat moet ik daar nu weer mee", dacht ik. Ik vond het echt zo'n kitsch ding.
Hij lag maar op de aanrecht in de weg te liggen en ik had hem al bijna weggegooid.
Totdat ik in blogland tafereeltjes tegenkwam onder een glazen stolp en ook iets in zo'n dergelijke bal. Sorry, ik weet niet meer waar, anders zou ik het erbij vermelden.
 
En dit is het geworden:
 
De lichtjes liggen met wat sneeuw in de glazen schaal.
Daar bovenop een spanen doosje met kant eromheen, hierin de batterijen.
En dan de bal met inrichting.


 
Toen ik mijn man de foto's liet zien, zei hij: "hé, er zitten ook nog kindertjes in"!
Zo goed wordt alles nou bekeken door mijn mannen hier.
Het plaatje komt van een oude kaart, verstevigd met karton blijft het goed staan.
 
 
Zaterdag hopen we gezellig naar Elburg te gaan, daar is alles versierd en aangekleed in de sfeer van vroeger. Mensen die van het brocante sfeertje houden, moeten er echt eens een kijkje gaan nemen.

18 opmerkingen :

  1. Je hebt er al weer iets leuks van gemaakt!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje Corrie.....Wat ontzettend GAAF! Zòn mooi kersttavereeltje erin. Nu heb je in plaats van een kitschbal een super apart kerstdecoratie staan.
    Ik vind het heel mooi!

    Veel plezier aankomende zaterdag...zal leuk zijn als er nog wat echte sneeuw bij zou komen.

    Lieve groet,


    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je boft maar met je mannen, die alles zien.... Het is hier wel anders..
    Die kindertjes in de sneeuw erbij zijn erg leuk, daardoor 'leeft' het wereldje in de bol!
    Fijne dag zaterdag in Elburg, maak je wel foto's?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh Corrie, wat heb je dat mooi gedaan, sober en supermooi, echt mijn ding!
    Het is zo een tafereeltje waar je bij kan wegdromen.
    Lieve groetjes,
    Christelle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hai Corrie,

    Nou wat is je snowglobe super gaaf geworden zeg!!!
    Echt een vintage tafereeltje erin...wat een plaatje.
    En dan te bedenken dat je de bol bijna had weggegooid...pff net op het nippertje.
    Oh trouwens, ik ben niet in Elburg geweest hoor maar in Giessenburg (lijkt erop haha).
    Ik wens je heel veel plezier daar op de kerstfair...ben benieuwd waar je mee thuis komt.

    Liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit vind ik echt een leuk gemaakte sfeerbrenger, gezellig!!
    Heb je echt mooi in elkaar geknutseld.
    Lieve groetjes, Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg leuk gedaan, ziet er heel sprookjesachtig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk idee om de bol op deze manier te gebruiken! Knap zoals je de batterijen van de lichtjes hebt weggewerkt, alles bij elkaar is het helemaal top!
    Groetjes weer
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt er een mooie creatie van gemaakt, heel sfeervol.
    Een fijn weekend,
    Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oooh, dit is echt superleuk gemaakt, goed dat je het niet hebt weggegooid, je hebt nu echt een blikvanger in de kamer staan, groetjes Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
  11. dat is toch maar een heel mooi tafereeltje super leuk gemaakt ......
    groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig wat jij met die bal gedaan hebt! Echt speciaal! Zo zie je maar, niet te snel iets weggooien :-)
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooi, goed dat je het nog niet weg had gedaan.
    Gr, M-J.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Corrie.
    Wat een leuk idee! Dat ziet er echt heel mooi uit met die boompjes en die kindertjes er bij. Is maar goed dat je de bal niet weg gegooid heb. Nu kan je er zo echt van genieten. En voor zaterdag een hele fijne dag toegewenst.
    Lieve Groetjes Brie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve Corrie, wat heb je dat prachtig gemaakt zeg, wat een geluk dat je hem niet weg gegooid had ( mij gebeurd het meestal omgekeerd, als het dan weg krijg ik een idee )
    Het is een super mooi en sfeervol kersttafereeltje geworden :)

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo,

    Wat heb je dat sfeervol aangekleed zo, al goed dat je het niet in de prullenmand had gegooid :-)

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat superrrrrr gedaan Corrie en een geluk dat je het nog niet weggegooid had ! Zo zie je maar wie wat bewaard heeft wat ! Ben benieuwd hoe het in Elburg was

    Lieve groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik vind Elburg prachtig, zo mooi Hollands, gezellige winkeltjes, mooie huizen. Ben er vroeger wel vaak geweest, heb in Hulshorst gewoond. Vooral rond de Kerst en Sinterklaas is het er ook erg gezellig.
    Fijne Kerstdagen,
    Groeten Janny
    Rozen

    BeantwoordenVerwijderen