Translate

vrijdag 26 september 2014

Vorderingen buiten en vorderingen binnen

Hallo allemaal,
 
De schuur komt inmiddels aardig in de verf te zitten.
Alles moet 3 keer gelakt, dus voorlopig hoeven we ons nog
niet te vervelen.
Maar hij wordt helemaal naar mijn zin.
 
 
Maar af en toe wordt er binnen ook nog wat gedaan.
Toen ik klaar was met de CAL-deken, moest er natuurlijk
weer iets anders komen. En vierkantjes haken is zo leuk om te doen.
Ik kwam bij colorncream een heel leuk dekentje tegen.
Trouwens een heel mooi blog met veel haakinspiratie.


 
Elke keer als er een blokje klaar is, haak ik het er gelijk aan vast.
Zo zie je de deken groeien.
 
Er kwamen ook nog een paar rijtjes bij
op de Mammerklap. Ik loop wel wat achter, maar dat komt goed.

 
Verder heb ik mezelf verboden om met iets anders te beginnen.
Eerst moet de schuur af zijn.
Er zitten natuurlijk wel ideetjes in het hoofd,
maar ik heb ze ver weg gestopt.
 
Groetjes Corrie.


11 opmerkingen :

  1. Wat komt die donkere binnenwand mooi tot z'n recht ..., het is een plaatje!!!
    Hij lijkt wel af, maar niks is minder waar hè... Jullie moeten wel een lange adem hebben, maar dan is het ook AF.
    Ik ben blij te lezen dat je toch nog af en toe een vierkantje haakt; begon me al zorgen te maken om de draadjes die daar zo eenzaam lagen te wachten ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat wordt dat buiten MOOI!!!! Maar ik geloof direct dat er enorm vel werk aan/in zit!!!
    En je dekentje, wat goed om direct alles aan elkaar te maken!! Zo gedisciplineerd ben ik nu nooit! Meestal wordt het bij mij eerst een hele grote stapel en dan moet ik me daar weer doorheen worstelen... Dat zie ik dan weer even niet zitten en komt het in het vergeetmandje... tot later datum. Want eigenlijk maak ik wel altijd alles af waar ik mee begin. Of het krijgt een nieuwe bestemming.
    Je merklap... als ik die zie denk ik: LIEF! Ik loop ook achter, gewoon omdat ik nog niet weet wat voor letters ik er op maak... Misschien toch wel gewoon wat Marjan er ook op heeft, maar daar ben ik nog niet uit. Maar je weet dat ik genoeg andere dingetjes te doen heb....;-)
    Wat goed van je om aan niets nieuws te beginnen en alle ideetjes in een 'laatje' te stoppen. Maar... dan kunnen ze wèl goed uitgebroed worden! Dat kan een voordeel zijn!

    Groetjes maar weer...
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet het er al prachtig uit Corrie , wat een werk maar dan heb je ook wat !
    Fijn dat je tussendoor nog wat handwerkt komt het toch langzaam af !

    Fijn weekend , lieve groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het wordt een mooi schuurtje, wel een grote schilderklus, maar dan heb je ook wat!
    Het is soms lastig om prioriteiten te stellen maar het werkt meestal wel. Het borduren komt dan wel. Ik heb net mijn voornaam geborduurd en ben dus aardig bij.
    Groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tjonge, wat ben jij druk bezig geweest! De schuur begint er al mooi uit te zien. Wat zullen jullie daar een plezier van hebben als het helemaal af is.
    Vierkantjes haken blijft een leuk werkje: echt iets voor even tussendoor.
    Je mammerklap wordt echt prachtig. Ik heb nu zelf ook gemerkt dat het heerlijk is om daar even aan te werken (nou ja, even? het is wel verslavend hoor, die verschillende randjes...)!

    lieve groet,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Corrie, wat ben jij vlijtig zeg, de schuur ziet er al prachtig uit en dan heb je nog tijd en zin om te haken en te borduren, zo heb je binnekort alles tegelijk klaar :)
    Ik wens je een heel fijn weekend !

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou jij bent een bezige bij Corrie! Maar wat word je schuur mooi met het afdakje. Dat lijkt me een mooi knus hoekje om zo lekker in te richten. En dan binnen weer haken en borduren. Wel goed dat je nu even aan niks nieuws begint... alhoewel ik wel heel nieuwschierig bent wat je nog meer voor leuke freubels je in je hoofd heb zitten. Geniet ook nog maar een beetje van het mooie herfstweer! Een fijn weekend!
    Lieve groetjes Brie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Op de foto ziet de schuur er al helemaal af uit, maar die meerdere lagen over elkaar zijn wel nodig natuurlijk ;-) Wat een verschil al met de eerste foto die je plaatste waarop Elizabeth en jij net begonnen waren met het wegwerken van de houtkleur. Het ziet er nu al heel 'gezellig' uit, wat leuk zo'n afdakje om dingen onder te zetten. Alleen de namen 'schuur' en 'afdakje' passen niet vind ik ;-) Ik zou kiezen voor ziets als 'fietsenboetje' en 'veranda' , maar ja, dat ben ik hé ;-)
    Het gehaakte dekentje is weer helemaal een 'Corriedekentje' en die Mammerklap....mooi!!!! Ik ben benieuwd naar de letters die je gaat maken, moeilijk om te kiezen hé. Maar je kan natuurlijk ook gewoon één regel maken met alleen je naam en het jaar of zoiets. Dan wordt de lap gewoon iets korter of je zoekt er nog iets uit een andere lap bij???
    Morgen komt het laatste randje op mijn blog, jammer!
    Groetjes weer en fijne zondag (mooi schilderweer vandaag ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jullie hebben al heel goed geverfd! Het ziet er al prachtig uit! Dat gehaakte dekentje is heel vrolijk en is echt weer iets voor jou en ook ik heb achterstand met de mammerklap.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een werk hebben jullie al verzet en inderdaad mooie vorderingen van alles. :-)

    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dank je wel voor je berichtje Corrie, ik heb de link van het patroon erbij gezet !

    Groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen