Translate

dinsdag 9 juni 2015

Lunch in brocante sferen

Een goede vriendin van me had bedacht dat het wel leuk zou zijn om een keer
bij mij onder de overkapping te komen lunchen. Een soort openingsactie om
zo maar te zeggen. Moet je nagaan, ze nodigde zichzelf gewoon uit.
En ze had nog wensen ook. Ze verwachtte een feestelijk gedekte tafel en
dan zou zij wel voor de broodjes zorgen.
 
Die feestelijk gedekte tafel werd een brocant gedekte tafel, ook heel
feestelijk natuurlijk.
 
Een oud tafellaken bij mijn moeder uit de kast gehaald.

  Er werd thee gedronken uit oude kopjes.
 


De bordjes, theepot en botervloot zijn ook nog van mijn moeder

Soep gegeten uit oude soepkommen.
 
 
En natuurlijk werd er na het eten ook nog gehaakt.
Mijn vriendin is bijna klaar met een hele mooie deken.
 


 

Mijn dekentje vordert ook al aardig.

Kijk eens: Hij kan ook gebruikt worden als tafelkleed.
 
We hadden een super gezellige middag.


14 opmerkingen :

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er heel gezellig uit.
    Mooi servies goed.
    En twee prachtige dekens heerlijk haken in de buitenlucht.
    Grts ria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geef haar eens ongelijk:) het ziet er toch heel gaaf uit zo, weet je dat alles dan lekkerder is...en dan worden je spullen ook weer eens gebruikt...zouden we vaker moeten doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Brocante, hartstikke feestelijk! Wat ziet je tafel er mooi uit zo, ik kan me goed voorstellen dat jullie daarvan genoten hebben (ook mooi voor een high tea, jammer dat ik niet in de buurt soon, anders had ik mezelf even uit kunnen nodigen :-)
    wat een mooie dekens zijn jullie aan het maken, gezellig zo samen!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ziet het er super gezellig uit , mooi met dat servies , ik had er ook best een kopje thee willen drinken Corrie ! Jullie plaids zien er ook prachtig uit !!

    Lieve groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou, dan is je 'theehuis' gelijk ingewijd moet je maar rekenen.... Gezellig zag het er uit hoor!
    Maar wel een beetje eng om zulk servies buiten te gebruiken. Ach nee, jullie waren twee grote meisjes die best een keer met de spulletjes van moeder mochten spelen....
    Het komt me bekend voor. Volgens mij had een (oud)tante van mij ook zo'n servies. Die botervloot komt me heel bekend voor. Alleen weet ik nog dat de punt er aan gelijmd was en dus mocht je daar niet aankomen!
    En wat een mooi harmonisch kleed heeft je vriendin gemaakt! Het kan goed als tafelkleed, alleen de kleuren passen niet echt goed in jouw theehuis!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Aan zo'n gezellige sfeervolle tafel wil ik ook wel aanschuiven ...
    Een schitterend idee die overkapping ... genieten is dit ...
    Fijne woensdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je de tafel mooi gedekt! 't Ziet er supergezellig uit, en hebben jullie al het brood opgekregen? Je soepje oogt ook lekker, ik zie de balletjes, mmmmmm....
    Maar het was helaas niet al te warm denk ik, gezien jullie jassen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat ziet het er gezellig uit heel mooi servies en wat een leuke dekens maken jullie groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig Corrie, wat een heerlijk sfeertje als ik het zo bekijk,
    zo mooi met al dat oude servies erbij.

    En wat een mooie haakwerken zeg,superrrrrrrrrrrr.

    Lieve groet,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou hoe gezellig wil je het hebben?
    Dit is toch helemaal geweldig zo? en dan ook nog lekker aan de haak.
    Dat is toch een geslaagd dagje lijkt me zo.

    Liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Corrie,
    wauww reuze gezellig zeg !!
    en wat een prachtig deken heeft je vriendin gehaakt
    geniet van de mooie dingen fijne zondag liefs van martine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gezellig hoor! En wat een mooi blog heb je. Ik ben je volger geworden.
    Groetjes, Wendy
    Wendy's Mhaaksels

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve Corrie, dat ziet er gezellig en smakelijk uit :)
    Lekker eten, gezellig kletsen en samen haken......wat wil je nog meer, het ziet er naar uit dat jullie zich best vermaakt hebben.

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen