Translate

vrijdag 2 februari 2018

Voor de verleiding gezwicht

De postbode stond van de week voor de deur met een doos vol.....



 prachtige katoen.
40 bollen Drops safran in de kleur zacht roze.


Ik denk dat heel veel van jullie wel weten dat er inmiddels een beroemde en
beruchte CAL begonnen is bij de dames van Haakplein.
De Nostalgia sprei.

Maar ik ging helemaal niet meedoen. Zo'n groot project en dan op fijne naalden.
Nee  mensen, ik ging er echt niet aan beginnen.
Maar als je dan op Facebook de groep volgt en dan al die enthousiaste dames
tegenkomt dan is zoiets niet meer te stoppen.
Dus toch.

Maar ik had geen zin om het originele pakket aan te schaffen want 
dat werd me toch echt te duur.
Toen kwam ik bij Drops safran terecht en ook op Marktplaats.
Laat daar nou iemand haar pakket aanbieden!
Dus nu heb ik het nog voor een koopje ook.
Hoezo zuinig?

En nu ben ik toch blij want het Durable pakket is inmiddels overal uitverkocht
en de mensen die besteld hebben, zitten nog steeds te wachten.
Het schijnt inmiddels een wereldwijd probleem te zijn. Zelfs de katoenhandelaren
hebben geen katoen meer. En het zal toch eerst moeten groeien op het land.


Nu genoeg gekletst. Hier is het resultaat van week 1.






En ik had nog meer geluk want gisteren scoorde ik dit
mooie kussen op de Kledingbank.
Helemaal in de sfeer van de nostalgia.
En omdat ik hem voor in mijn overkapping wil gaan maken,
zal dit kussen heel mooi staan op mijn witte klepbank.
Ik weet trouwens nog niet of ik de hele sprei ga haken of dat
het een tafelkleed gaat worden voor op de tafel in de overkapping.


Voor degenen die er ook zin in krijgen en nog niet weten waar het patroon te vinden is.
Hier de link naar de Facebook pagina: Haakplein
En voor degenen die geen Facebook hebben, je kan ook hier terecht: Knutsels van Jolanda

14 opmerkingen :

  1. Dat heb je goed gedaan, wat een mooie kleur ook! Ik heb ook nog even getwijfeld toen ik de eerste foto’s voorbij zag komen want ik vind het wel een prachtig project. Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo jij boft heel mooi succes gewenst het begin is er al groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig Corrie in het mooie roze ...
    Het kussen is een plaatje met het haakwerk ...
    Fijn weekend ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijke voorraad bollen... Ik ben bijna 😅een tikkeltje jaloers!
    Het patroon komt mooi uit in die zachte kleur. Mooi kussen ook, lag gewoon op jou te wachten... Wat zullen we van de zomer weer lekker kunnen zitten onder je overkapping... Helemaal in Nostalgia-stijl!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig kleur heeft je haakkatoen en wat prachtig is je haakwerk echt beeldig ook je kussen Corrie
    fijne weekend liefs martine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nee voor mij geen CAL, maar leuk dat jij meedoet en de eerste week, prachtig. Wat leuk dat dat kussen nu juist op jouw pad kwam. Het gaat straks heel gezellig worden onder de overkapping. Nu al de voorpret. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een geluk dat je deze aanbieding tegenkwam voor de katoen! Het scheelt toch lekker in de portemonnee (kan je mooi nog een keer naar de Kringloop :-)
    Het eerste deel van de CAL ziet er al heel mooi uit; de tulpjes kleuren er goed bij!
    Veel plezier met het verder haken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een goede actie. Jij iemand van haar voorraad afgeholpen. En zelf genoeg bollen voor een prachtige deken. Het ziet er haast kantachtig uit. Dat past goed bij jou. Dus wat dat betreft moet het goed komen met die deken. (of tafelkleed;-) )

    Groetjes, Clarisse

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is dat boffen Corrie!
    Prachtig ziet het er uit.
    Het kussen vind ik ook super!
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ohhh dat is boffen Corrie zo'n heerlijke baal katoen in een PRACHTIGE kleur voor niet al teveel geld op de kop kunnen tikken, SUPER.
    En wat ziet het begin er al ontzettend mooi uit. Zo lief ook dat kussen, het staat er zo mooi bij. In gedachten zie ik je al buiten zitten te handwerken metal dat moois om je heen.

    Succes met de vorderingen.....

    Fijn weekend en groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige kleur en die haakwerkjes schitterend.

    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een geluk heb jij.
    En al wat mooi's gehaakt ook!
    sukses ermee!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie kleur, zal heel mooi staan in je overkapping en dan ook nog zo'n mooi bijpassend kussen op de kop tikken. Dat wordt straks genieten in de overkapping.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een gelukje! Het ziet er nu al prachtig en romantisch uit. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen