Translate

vrijdag 13 mei 2016

Wij eten vandaag ....... taart!

Hallo allemaal,
 
Ik kreeg pas een super leuke vraag. Of ik een taart wilde haken.
Natuurlijk wilde ik dat. Leuk om weer eens iets anders te proberen.
Onze zoon gaat altijd één weekend in de maand logeren in Nieuwpoort.
Deze mensen runnen naast een zorgboerderij ook een bakkerij waar mensen
werken met een beperking. Bij de opening van de bakkerij had ik wat
gehaakte gebakjes gegeven. Die vielen heel goed in de smaak.
Nu dus de vraag naar een taart voor in de etalage.
Lekker zoeken naar afbeeldingen en dan begint de taart vorm te krijgen.
 


 


 
Voor de maat heb in een koekjestrommel gebruikt.
Nu is de taart ook mooi van vorm geworden.
Gebruik je vulling, dan krijg je het nooit zo mooi strak.
(Ik moet nu wel op zoek naar een andere koekjestrommel natuurlijk)
 
Maar nu denken jullie natuurlijk: Taart eten? Ja, dat gaat met deze
niet lukken. Maar gisteren was er een gezellige avond voor de vrijwilligers van onze
(kerk) bibliotheek. We hebben een taart versierd met marsepein.
We kregen goede uitleg en gingen gezellig aan de slag.
Maar het was nog een hele klus hoor. Maar voor een eerste
keer is het toch aardig gelukt. Ik heb de taart wel laten bakken
door iemand anders. Ik kan veel maar bakken is absoluut mijn ding niet.
 

 

 

 
Nog even de kopjes van dichtbij. Zo leuk versierd met die roosjes erin.
 

 
Ik ga er eerst zelf van genieten.
 



20 opmerkingen :

  1. Leuk een gehaakte taart en een echte taart!
    Mooi gelukt hoor!
    Dat zullen ze in Nieuwpoort vast mooi vinden!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een enige vraag aan jou en wat is het
    SUPER geslaagd Corrie. Weer eens iets totaal
    anders. Slim idee met de koektrommel en inderdaad
    is het geheel nu mooi strak geworden maar je
    koektrommel foetsie, haha.

    De echte taart is een plaatje en lijkt me ook
    erg lekker, ben gek op dat zoete glazuur.

    Mooi ook de oude nostalgische kopjes die je hebt.

    Geniet van een fijne Pinksterdagen.....

    Lieve groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een enige vraag aan jou en wat is het
    SUPER geslaagd Corrie. Weer eens iets totaal
    anders. Slim idee met de koektrommel en inderdaad
    is het geheel nu mooi strak geworden maar je
    koektrommel foetsie, haha.

    De echte taart is een plaatje en lijkt me ook
    erg lekker, ben gek op dat zoete glazuur.

    Mooi ook de oude nostalgische kopjes die je hebt.

    Geniet van een fijne Pinksterdagen.....

    Lieve groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Corrie, wat leuk, die gehaakte taart!! Echt mooi! En de andere taart is ook mooi natuurlijk ;) heb je al geproefd? :) groetjes, Paulina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Corrie, wat leuk, die gehaakte taart!! Echt mooi! En de andere taart is ook mooi natuurlijk ;) heb je al geproefd? :) groetjes, Paulina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk...een taart, die heb ik nog niet gezien...
    Is je ook goed gelukt hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O Corrie wat heb je een mooie taart gehaakt :) Die krijgt vast en zeker een heel mooi plekje in de winkel, dat kan gewoon niet anders!
    Groetjes en eet smakelijk en dat is dan voor de gebakken taart ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. twee heel mooie taarten al zal de een lekkerder zijn dan de ander groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig mooi gemaakt is je taart Corrie!!
    Hij is prachtig ,goed idee de koek trommel.
    Echt creatief,de echte taart is ook prachtig.
    Goede Pinksterdagen.
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk dat je ook mijn volger bent geworden!
    Ik las Nieuwpoort en dacht die moet in de buurt wonen!
    Wie weet komen we dat nog te weten ha ha!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Doe mij toch die gehaakte maar! Marsepein vind ik wel erg zoet... Leuk dat jullie zo'n workshop volgden. Het decoreren is best moeilijk; het is je goed gelukt!
    Je gehaakte taart vind ik heel mooi, hoe krijg je het voor elkaar...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind beide taarten erg mooi en ze zien er uit om in te bijten.
    Wat een fijn idee dat het in de etalage komt bij zo'n mooi project.
    Fijne pinksterdagen.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wouw, wat gaaf zeg! Dat heb je mooi gedaan!
    Greetzz MG

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige taart heb je gemaakt!
    Ach en dat je koekjestrommel is niet zo erg, mag je weer naar de kringloop toch? ;-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuke opdracht met een prachtig resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat is je gehaakte taart goed gelukt, ziet er super uit, een pronkstukje hoor, Nieuwpoort is zo'n schattig stadje wij wonen er heel dichtbij enkel met het pontje overvaren en we zijn er.
    Ja ook de marsepein taart ziet er heerlijk uit het was me wel een taartenweekje voor jou zeg.
    Liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een echt pronkstukje Corrie, je hebt je opdracht goed volbracht!
    Grtjes, rita

    BeantwoordenVerwijderen
  18. hij is heel mooi ,ziet er gezellig uit
    Grtjes haak fietra

    BeantwoordenVerwijderen